עיצוב באנרים
למרות השינויים הרבים שחלו בשנים אחרונות בתחום הפרסום באינטרנט וברשתות החברתיות, באנרים נחשבים עדיין לאחת מהשיטות היעילות ביותר למשיכת תשומת ליבם של הגולשים. כיצד מתבצע עיצוב באנרים? מה צריך לקחת בחשבון בזמן עיצוב באנרים? איך תדעו אם הבאנרים שלכם מעוצבים כהלכה? על השאלות הללו ועל מספר שאלות נוספות, ננסה לענות במאמר זה.
מהו עיצוב באנרים?
כמעט בכל דף אינטרנט שתפתחו, יקפצו לעיניכם באנרים, המקדמים מוצרים או אתרים שונים. באנרים יכולים להיות סטאטיים- באנרים המציגים מסר אחד בלבד, דינאמיים- בנארים המציגים מסרים מתחלפים וקטעי אנימציה קצרים, או אפילו באנרים המציגים
קטעי וידאו.
כיצד מתבצע עיצוב באנרים?
עיצוב באנרים, כולל שני שלבים עיקריים: שלב התכנון ושלב הביצוע.
עיצוב באנרים, שלב התכנון - בשלב זה, הכול פתוח והכול אפשרי. נקודת המוצא של שלב התכנון היא חידוד המסרים המדויקים שעל הבאנר למסור לגולשים ומציאת הדרכים היעילות ביותר להציג את אותם מסרים, תוך התחשבות במגבלות מבניות ותקציביות. זהו החלק המורכב ביותר בתהליך והוא עלול לקחת זמן רב. הרשת, כידוע, עמוסה במסרים. רק מי שיצליח לבלוט, יצליח למשוך את תשומת ליבם של הגולשים ולהניע אותם לפעולה, לכן מומלץ להשקיע בשלב זה.
עיצוב באנרים, שלב הביצוע – ייתכן שיצרתם סקיצה נהדרת ושהרעיונות היצירתיים שלכם הם מהסוג שישנה את פני הפרסום ברשת לנצח. אולם אם לא תוכלו ליישם את הרעיונות שלכם בשטח, הם לא יהיה שווים אפילו את נייר הטיוטה שלכם. שלב הביצוע, אמור להוציא את הרעיונות שלכם לפועל, בדרך הטובה ביותר. באנר המבוצע באופן גרוע, עלול לגרום לכם נזק שאלף רעיונות טובים לא יוכלו לשקם.
מה כדאי לקחת בחשבון בזמן עיצוב באנרים?
עיצוב באנרים הוא כאמור תחום מורכב ומעורבים בו תחומי התמחות רבים כמו: שיווק, כתיבה, עיצוב, תכנות ועוד. ברשימה הקצרה הזו, ריכזנו חלק קטן מהגורמים שיש לקחת בחשבון בזמן עיצוב באנרים.
מסר ברור - עם כל הכבוד למראה, המסר שתבחרו להעביר הוא הגורם החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון. לפני שאתם מתרגשים מהצבעים או מהאנימציה, שאלו את עצמכם, האם גם מי שלא היה מעורב בתהליך יוכל להבין את המסר שלכם.
בולטות – הוא לא חייב להיות הכי גדול, הכי חזק או הכי מהיר. אם הבאנר שלכם יהיה מעוצב בחוכמה הוא יוכל לבלוט בכל דף אינטרנט שבו הוא יוצב.
מיקום – מקמו את הבאנרים שלכם רק באתרים בהם גולשים האנשים שיכולים להיות מעוניינים במוצר או בשירות שאתם מציעים.
הילה הדר קידום אתרים ושיווק בפייסבוק